Saturday, June 5, 2010 Pemikiran Manusia Hari Ini

mindset orng kat dunie nie skrng semuenya dah berjaya dipengaruhi oleh 1 kuasa yg kite sendiri x sebar klu x teliti. sekarang nie 1 dunie tgh kecoh marah dendam dengan ape yg berlaku kat rombongan bantuan untuk gaza. tpi cube ingat dan fikir balik 1 or 2 bulan seblm kapal marmara diserang oleh tentera israel. adakah kite semua masih segar dgn berita tntang gaza diserang dngn kejam olh israel?? atau perasaan marah kite dulu 2 ilang terus?

sebab ape? bagi aku bile berhentinya media massa melaporkan keadaan umat islam kat sane maka kite pon lupalah semuenya.. kemudian kite dihidangkan dengan movie2 yg menarik.. rancangan2 menarik.. yg mampu membuat kite gambira.. suka..tertawa dan lupe segalanya.. jelas bahawa media massa punya peranan yg amat besar dalam mempengaruhi minda manusia..

persoalannya siapakah yang menguasai media sekarang ini??
adakah dikalangan orng islam sendiri?(pandai2 la korng fikir)
maka tidak hairan la bagi israel untuk melakukan segalanya yg mereka nk..
mereka tidak takut dengan kecaman kritikan tomahan yg diberi oleh manusia seluruh dunia. kerana bgi mereka manusia hari ini semue nye tidak kekal pemikirannya.. dan mampu dipengaruhi..

lihat la nanti apabila mulanya Piala Dunia yang akan tiba ini. media massa akan sibuk untuk melaporkan berita mengenai piala dunia dan manusia seluruh dunia akan mula berborak berbincang menganai piala dunia.. mula untuk mengatur jadual untuk menonton piala dunia dikaca tv.. mane yg mempunyai wang yg byk akan cuba untuk menyaksikan secara langsung di afrika. semuanya kelihatan riuh dan sibuk.

maka adakah lagi yang memikirkan tentang perkara yang telah berlalu sebelum itu??? (nasib rakyt gaza)
fikir2kan lah..apa2 pun aku harap Rachel Corrie yg dalam perjalan selamat sampai dgn bantuan yg dibawa.

Penduduk Seluruh Dunia Melakukan Protest keatas Israel
Digg it StumbleUpon del.icio.us

0 comments:

Post a Comment